בנק המזון של לינור: “יש כאלו שמערבבות את המטרנה עם קמח כי אין להן כסף”

בנק המזון של לינור: “יש כאלו שמערבבות את המטרנה עם קמח כי אין להן כסף”

תושבת כפר סבא לינור כפרי יצחקי מובילה מערך איסוף תרומות של תרכובות מזון לתינוקות עבור הורים שידם אינה משגת. היא מספרת על ההתגייסות יוצאת הדופן של התושבים ועל המצוקה של תושבים רבים


“יש כאלו שמערבבות את המטרנה עם קמח כי אין להם כסף”, לינור כפרי יצחקי תושבת השכונה הירוקה בכפר סבא ומרכזת הבנק החברתי למזון תינוקות בעיר הפכה בשנה האחרונה לשגרירה האוספת, בעזרת תושבות נוספות, אלפי תחליפי מזון לתינוקות עבור משפחות נזקקות שאין להן אפשרות לרכוש את המוצרים היקרים.

לינור עם בתה אמה ותחליפי המזון שאספה (צילומים: פרטי)

“רק השבוע”, היא מספרת, “שלחנו מאות תחליפים שאותם קיבלנו כתרומות מתושבי השכונה הירוקה ומשאר התושבים בעיר עבור מאות משפחות שנזקקות לכך. יש תינוקות שאלמלא העזרה של הבנק החברתי ושל כל השגרירות הנפלאות פשוט ילכו לישון רעבים”.

“הבנק החברתי למזון תינוקות”, אוסף מתורמים אריזות סגורות של תמ”ל (פורמולות מזון) ומעביר אותן למשפחות קשות יום. עד היום נאספו על ידי העמותה מאות אלפי קופסאות מזון סגורות, סטריליות, שמחולקות ברחבי הארץ על ידי מאות מתנדבים. “אנחנו, השגרירות, אוספות או כסף או פורמולות מזון לא משנה מאיזו חברה ובאיזה שלב ושולחות אותן לעמותה”, אומרי לינור בת ה-35, העובדת בהייטק, “בעמותה עורכים מיון ומתאימים את המותג למשפחה ולתינוק הנזקקים, יש כמעט 600‬ משפחות שזוכות למזון מדי חודש בגלל העמותה. המחיר של תחליפי המזון גבוה וזה גורם לכך שמשפחות רבות מדללות אותו עם יותר מדי מים, או עם קמח, כדי שהתינוק לא יהיה רעב. את זה אנחנו מנסים לפתור”.

בהקשר זה יש לציין, כי העמותה אינה נתמכת על ידי הממשלה או כל גוף אחר, אלא רק על ידי הציבור הרחב.

איך הגעת לזה?

“לפני כשנתיים הייתי אמא צעירה לאמה בת השנה (היום בת שלוש א.א) ראיתי פוסט בפייסבוק של משפחה נזקקת שדיללה את המטרנה עם קמח או לפעמים עם דבש, דבר שאנחנו יודעים שהוא אסור לתינוקות, ולא יכולתי לישון בלילה והחלטתי שאני מתנדבת לעמותה שמנסה לסייע לזה”.

איך זה מתבצע?

“בעיקרון יש שני תפקידים לנו ‘השגרירות’ יש כאלו שתפקידן לאסוף היינו לגייס תרומות ויש מתנדבות, שגרירות אחרות, שתפקידן לחלק. אני לפעמים מחלקת, אבל בעיקר אוספת. אני חייבת לומר, שרק בשתי השכונות הירוקות יש כארבע שגרירות וזה בנוסף למתנדבות ברחבי העיר, ויצא שככה אני מרכזת את הנושא הזה. עד היום הצלחנו בכפר סבא לגייס אלפי פורמולות מזון עבר משפחות”.

ההיענות גדולה?

“מאוד. זה משהו שמפעים אותי כל פעם מחדש. בתקופת הקורונה משפחות רבות בכפר סבא תרמו את כל המענק שלהן עבור רכישת קופסאות, זה יצא עשרות קופסאות לכל משפחה. גם כיום יש הרבה תורמים, כי מי יכול לעמוד בפני המחשבה שילד תינוק הולך לישון רעב וזה בכלל לא אשמתו?”. אחת מתושבות העיר, אמא לשני ילדים הצורכים פורמולות מזון מספרת: “כשאני מקבלת מהם מטרנה, אני מנסה להסתיר זאת מהסביבה. זה מביך אותי. לא נעים שאני צריכה לקבל עזרה. הבעיה היא שהכל מאוד יקר פה. מזון תינוקות לא אמור להיות כל כך יקר, הוא אמור להיות במחיר שמתאים לכל כיס. לא הגיוני שקופסה עולה 60-70 שקל. אתה יודע כמה אמהות מגיעות למצב כמו שלי ומתביישות לבקש?. אמרתי שהמבוכה לא תעצור אותי מלתת לילד שלי את מה שהוא צריך, אז אני מקבלת עזרה חודשית של שש קופסאות בחודש. זה מקל מאוד”.

לתרומות:

בנק הפועלים 12 | סניף שנקר 522 מספר חשבון 628311
(שילחו את הפרטים של ההפקדה למייל – office@2help.org.il כדי לקבל קבלה)
אפשר להעביר תרומות באפליקציות: Bit, PayBox לנייד : 0556869150.

שתף פוסט זה