בנק המזון לתינוקות בחולון: כדי שתינוקות לא יישארו רעבים

בנק המזון לתינוקות בחולון: כדי שתינוקות לא יישארו רעבים

יוזם בנק המזון לתינוקות בחולון: “האמא נתנה לבנה התינוק לאכול חלב עם ביצה כדי שלא ירעב”

הבנק החברתי למזון לתינוקות החל לפעול לאחרונה בחולון. במרכזים קהילתיים ברחבי העיר מוצבים ארגזי קרטון ועליהם תמונת תינוק וכיתוב הקורא לציבור לתרום מזון לתינוקות. התרומות מועברות למשפחות שאין ביכולתן לרכוש את הפורמולות היקרות, המשמשות כתחליפי חלב-אם.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא מאיר שדה, ראש עמותת אחריות חברתית שיסד את הבנק החברתי למזון לתינוקות ומסביר את המניעים להקמת הבנק הייחודי: “לפני כחצי שנה הפצנו בפייסבוק פוסט על משפחה שמבקשת מזון עבור ילדיה הקטנים. הפוסט זכה לאלפי תגובות ושיתופים ומצאנו את עצמנו בתוך מספר ימים מוצפים מצד אחד באנשים שרצו לתרום עבור אותה משפחה ומצד שני בבקשות עזרה ממשפחות נזקקות. בדקנו האם יש גוף במדינה המסייע למשפחה הזקוקה למזון בסיסי עבור תינוקות וגילינו שאין אף מוסד במדינה שלוקח אחריות על הנושא הזה, וכך עלה הרעיון ליצור בנק חברתי למזון לתינוקות, כדי שלא יהיו חלילה תינוקות רעבים”.

שדה אומר כי עבודת איסוף המזון וחלוקתו למשפחות נעשית בהתנדבות מלאה: “אנשים שיש להם תורמים למי שאין להם ואנו מעבירים את הפורמולות למשפחות הנזקקות. אנו עושים את עבודתנו ללא שכר ובהתנדבות מלאה על חשבון זמננו הפרטי. שיטת האיסוף היא פשוטה: אנו משאירים את קופסאות האיסוף בנקודות מרכזיות, אנשים מגיעים ומכניסים אליהן פורמולות כגון מטרנה, סימילאק ואחרות ,ואנו דואגים לחלק את המזון למשפחות שאין ביכולתן לרכוש את המוצרים היקרים האלה”.

שדה מספר כי במהלך העבודה נחשפו הפעילים למשפחות קשות יום ולמקרים מזעזעים. “לדוגמה, אמא אחת שלא היה לה כסף לקנות אוכל נתנה לבנה התינוק לאכול חלב עם ביצה או חלב עם קמח כדי לתת לו תחושת שובע. גילינו גם הרבה מקרים של תת תזונה של ממש בתינוקות”.

הבנק למזון לתינוקות פועל בחולון בשיתוף פעולה עם רשת קהילה ופנאי שבמרכזים הקהילתיים שלה מוצבים ארגזי האיסוף, בין השאר במרכז הקהילתיים: נווה ארזים, נאות שושנים, נאות רחל, חנקין, רעים, מרכז פסגות, מרכז שטיינברג החדש, מרכז הספורט בן גוריון ועוד. “אנשים בחולון תורמים בחפץ לב”, מציין שדה, “וכמו כן יצרנו קשר עם תנועות נוער ואנו מנסים לערב אותם במיזם”.

מרשת קהילה ופנאי נמסר: “הרשת מעודדת את הערבות ההדדית בקהילה. זה נושא חשוב וכשהציעו לנו לקחת חלק במיזם, שמחנו מאוד כיוון שאנו רואים חשיבות עצומה במעורבות הקהילה ועידודה במיזמים חברתיים”.

> (נפתח בטאב חדש)”>לכתבה באתר >>

שתף פוסט זה